JUSTICE AND PASSIONS 正义与激情





Tuntutan BERSIH 3.0 DUDUK BANTAH




隐瞒巫统党员身份, 选委会不独立



随着选委会两大巨头被人民公正党踢爆是巫统党员后,人民公正党槟州策略局主任谢嘉平律师表示,选委会主席阿都阿兹与副主席旺阿末在受委进入选委会前,早应公布其巫统党员身份。说,他俩不公布其党员身份,显示选委会与国阵政府之间,存有合作关系, 是在欺诈人民, 这种意存偏袒举措是违背宪法, 和选举法令的。

人民会理解心想:难怪选委会主席和署理主席会偏袒,成为国阵大选代理人,原来老早就是巫统党员!这是首相纳吉不应该允许的,如果选举委员会任何成员,包括其主席和署理主席被发掘有证据营私偏袒国阵,那是知宪法犯宪法,罪加一等。

谢嘉平律师表示,首相纳吉不可能不知道原本公正的竞选委员会主席与及署理主席不该倾向巫统或国阵,并带来偏袒之嫌疑,只有小人的政治, 才会偷鸡摸狗,巫统与国阵,就是这样的不断的欺负害人民,干净选举必须落实, 国家才有希望。

人民公正党
槟州策略局主任谢嘉平律师
016-4405099


Salam kepada Saudara Saudari Tuan Puan sekalian,

Suara Rakyat suara kramat, hari ini rakyat Malaysia seluruh Negara telah berbangkit! Rakyat telah memberi amaran kepada kerajaan BN. Hentikan politik kotor dan bersihkan system pilihanraya (electoral system) di Negara kita.
Hari ini juga, rakyat seluruh dunia, bangkit, membuat bantahan, terhadap system electoral (system pilihanraya) yang cukup rasuah ini!

Dari Pulau Pinang ke Dataran Merdeka! Dari Sabah, Sarawak ke Melaka, dari Taiwan ke Negara China, dari Hong Kong ke Singapura, dari America Syarikat ke Canada, dari New Zealand ke South Africa, dari Thailand kepada Indonesia, dari England ke Negara Russia, dari Tokyo ke Osaka, dari Germany ke seluruh Europa!
Sampai dari Lautan ke Gunung Himalayas!

Tuntutan rakyat hari ini, seperti seruan rakyat tak lama sebelum ini (yang tidak dipeduli Kerajaan), dalam BERSIH 2.0, dan sekarang BERSIH 3.0, seluruh RAKYAT Malaysia telah bangkit,  dengan satu Misi (Mission),  dan dengan satu desakan (“demand”),  

 ----- BERSIHKAN system pilihanraya / electoral!

Tanpa system piliharaya yang BERSIH,  rakyat tidak akan dapat kerajaan yang sebenarnya pilihan rakyat.


Desakan rakyat kepada Kerajaan BN: --- mem“BERSIH”kan system atau rakyat meng“Ubah”kan kamu!

Tuntutan BERSIH 3.0 DUDUK BANTAH ternyata, ia mengulang-ulangkan Tuntutan Bersih 2.0.

Saudara Saudari sekalian,
Mahukah kita:-

1. MemBERSIH kan Senarai Undi (Daftar Pemilih)? (Tak Nak Pengundi Hantu!!!)
2. Reformasikan Undi Pos?
3. Gunakan Dakwat Kekal?
4. Akses Media Yang Bebas & Adil?
5. Tempoh Berkempen Minima 21 Hari?
6. Kukuhkan Institusi Awam?
7. Hentikan Rasuah?
8. Hentikan Politik Kotor”?

Mahukah  kita Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan timbalannya merupakan ahli UMNO? (IaituTan Sri Abdul Aziz Yusof) + (Datuk Wan Ahmad Wan Omar) ?

Keahlian Umno dua pemimpin paling penting dalam SPR jelas cerminkan tactic kotor Kerajaan BN. Rakyat tahu, anggota panel SPR tidak sepatutnya condong kepada mana-mana parti politik, agar tidak dilihat berkecuali dan bertindak dengan tidak memihak.

This is a shameful thing for the SPR & BN government to do. PM Najib must take responsibility and apologies if he is a gentleman. The honourable thing for both of them to do is to quit their positions without delay. --- AND to fully Reform the electoral System, BERSIHKAN system Electotal! BERSIHKAN  Malaysia!








No comments: